reklama

Prečo Dánsko?

S otázkou, prečo práve Dánsko, sa stretávam pomerne často. A existuje na ňu pomerne veľa odpovedí. Takže prečo? Tak sa pýtam pre zmenu ja: A prečo nie? Ale teraz vážne...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Dánska a ja, to bola láska na prvý pohľad. Ale táto malá veľká krajina ponúka omnoho viac než úžasnú architertúru a neopakovateľnú atmosféru.

Veľmi sa teším na pravidelné bicyklovanie. Čítala som, že každý obyvateľ Dánska ma minimálne jeden bicykel, čo znamená že sa ich tam nachádza minimálne päť a pól milióna! Používať bike na prepravu u nás môže byť niekedy o hubu. Cesty na to prispôsobené nemáme a často riešim dilemu, či sa vyhnúť obrovskej diere na krajnici alebo autu. Mimo mesta sa na každej ostrejšej zákrute modlím, aby ma niečo neprešlo. A nie vždy je bicykel kam zamknúť. V Dánsku sú cyklistické chodníky samozrejmosťou a vodiči na cyklistov dohliadajú. Neviem si ešte celkom predstaviť, ako budem riešiť bicyklovanie v súlade s vetrom, dažďom a snehom, ale keď to tam zvládajú dôchodcovia a malé deti, tak musím aj ja. Iba žeby nie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Športovanie. Ževraj otázka "Aký šport robíš?" je témou na celé hodiny. Dáni totiž športujú veľa a radi. Neviem sa dočkať upravených bežeckých chodníčkov a spoločnosti iných bežcov. Konečne nebudem ostro sledovaným ojedinelým prípadom. Fitness centrá sú kapitolou samou o sebe. Takýto program ponúka asi ich najväčšia sieť, kde budem utekať hneď po tom, ako sa vybalím. Dúfam, že do svojho rozvrhu napchám hodiny jógy, boxu a niečo tanečného...

Každý cudzinec sa po príchode do Dánska môže zapísať na bezplatný kurz jazyka. Už teraz si pri prezeraní webstránok prekladám niektoré slovíčka a leto si mám v pláne skrátiť samoučením s pomocou učebnice a nahrávok. Dokonca som začala počúvať dánske internetové rádio, nech sa mi ten divný zhluk písmen dostane do uší. Nikdy by som neverila, že sa tak budem tešiť na učenie, ale neviem si pomôcť a dychtím po informáciach ako malé dieťa.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na pohovore som bola niekoľkokrát upozornená, že ich školský systém je veľmi odlišný od toho nášho. Veľký dôraz kladú na prax, ktorá je síce podložená teóriou, ale určite nejde len o čisté memorovanie sa textov ako u nás. Pracuje sa v šesťčlenných medzinárodných skupinách, ktoré sa každý mesiac obmieňajú a riešia sa reálne projekty pre reálne firmy. Nie je výnimkou, že prednášajú ľudia, ktorí sú z danej oblasti, takže sa k študentom dostanú informácie, ktoré sú relevantné pre to, čo chcú robiť. Posledný semester každého stupňa sa trávi stážou buď v Dánsku alebo v inej krajine, podľa toho, kto si čo vybaví. Čo je naozaj úžasná skúsenosť a po skončení školy sa tam môžeme vrátiť zamestnať. S vyučujúcimi majú študenti neformálny a priateľský vzťah, keďže majú približne tridsaťčlenné triedy a oslovujú ich krstnými menami. Trochu ma desí fakt, že vyučovanie prebieha od pondelka do piatku od rána do cca 15:00. Od stredoškolského systému som si už predsa len za tie tri roky odvykla, takže to bude pre mňa výzva.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pokračovanie niekedy nabudúce, musím sa ísť učiť...

Barbara Brišová

Barbara Brišová

Bloger 
  • Počet článkov:  33
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Kto som a čo robím prezradia moje články :) Zoznam autorových rubrík:  DánskoZdravý životný štýlCestovanieFilmové recenzieKnižné recenzieDuševná očistaNezaraditeľné

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu