reklama

Food festival Aarhus 2012

Kým som ešte bola na Slovensku, tak som natrafila na web stránku festivalu jedla priamov Aarhuse kde hľadali dobrovoľníkov. Nikdy som sa ničoho takého nezúčastnila, ale povedala som si, že taká skúsenosť nie je na zahodenie a keďže tam budem nová, tak môžem spoznať ľudí, naučiť sa niečo o ich jedle a kultúre.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Takže som zaregistrovaná čakala na ďalšie inštrukcie, ktoré prišli asi dva týždne dozadu. Prvý mail bol v angličtine o tom, kedy a na akom poste budem pomáhať. Ďalšie tri maily prišli v dánštine a boli to podrobné inštrukcie o tom, ako bude festival prebiehať, čo robiť atď. No mohlo mi to byť podzrivé, ale nebolo, tak som tam nabehla (dobicyklovala = 8km) o 10am po štyroch hodinách spánku, kežde som mala u seba párty (najlepší nápad pred takou akciou, fakt).

Obrázok blogu

Sobota:

Trvalo mi asi dve minúty kým som zistila, že som z celého asi stočlenného zboru dobrovoľníkov jedina medzinárodna. Super. Nevyspatá som čakala na inštrukcie a samozrejme som ich dostala ako posledná, lebo som vyžadovala špeciálny prístup v angličtine. Prvé dve hodiny boli pre mňa veľmi kritické, lebo bez znalosti jazyka bola moja pomoc značne obmedzená a tak som sa presúvala po rôznych stanovištiach a vyskočila na pomoc kedykoľvek bolo treba.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Po čase už každý vedel, že ja som to "english girl", našla som si svoje miesto (pomáhala som zabezpečovať plynulý chod rôznych kurzov), kde som mohla byť užitočná a začala som sa rozprávať s jednou Dánkou, o tri roky mladšou odo mňa.

Kedykoľvek nebolo čo robiť, spravila som si koliečko okolo stánkov a pojedla všetko možné. Deň predtým (piatok) som tam bola s kamarátkou A. a za dve hodiny som zjedla (jednohubky, ale niekedy som si zobrala viac než jednu O:)) približne v tomto poradí: jablko, paradajku, uhorku, nejaké bio džusy, pečivo s nejakými pomazánkami, varené krúpy so zeleninou, huby, zeleninové šálaty, syr (veľa syru), čokoládu, pečivo, údeného lososa/žraloka/makrelu (veľmi, veľmi veľa),

SkryťVypnúť reklamu
reklama


Obrázok blogu
Obrázok blogu


varené morské mušle, nejaké riasy, steak medium rare (v tomto bode som si musela ísť kúpiť pohár vína na odľahčenie, lebo tá zmes jedál začala byť nezneisteľná), šunku/klobásu/salámu, domáci chlieb s petržlenovým pestom (uff tak toto bol pre mňa vrchol celého festivalu a musela som sa tam stále vracať, lebo tie jednoduché chute boli neodolateľné), zmrzlinu, chlieb s nejakým kravským údeným syrom a ešte určite niečo, ale už si neviem spomenúť. Ale za to si dobre pamätám ako mi bolo zle celých osem kilometrov (pre istotu som sa ešte stratila a prešla k tým 8 asi 4 navyše) do kopca cestou domov.

Btw, vyrobila som si vlastné maslo!

SkryťVypnúť reklamu
reklama


Obrázok blogu
Obrázok blogu


Hodne času nám zabralo prenášanie riadu zo stanov na miesto, kde sa to všetko umývalo a bola to aj slušná makačka, ale ten pohľad na kmitajúcich ľudí bez vidiny nejakej finančnej odmeny stál za to. Všetci sme držali spolu, makali sme ako jeden a ja som sa musela usmievať aj keď mi šli odpadnúť ruky z tanierov. Presne v takých chvíľach všetky rozdieli medzi nami zmizli a ostala len nekočná ochota, súdržnosť a radosť.

Všetky prednášky v rámci škôl varenia boli samozrejme v dánštine, takže som nič nerozumela, ale podarilo sa mi dostať na jedinú akciu v angličtine: ochutnávku vín pre medzinárodnu komunitu v Aarhuse (tisíc bodov pre mňa za tento počin). Okrem toho, že som konečne rozumela tomu, čo hovoria, som dostala povolenie na ochutnávanie vín s nimi. A áno, opila som sa (veľmi decentne, ale opila), keďže som tam už bola asi devät hodín po krátkom spánku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama


Obrázok blogu
Obrázok blogu


Našťastie ma už potom čakala len večera a nanešťastie aj cesta domov (hej, 8km do kopca, presne tá cesta). Na izbe som bola desať minút kým ma nevyplo. Ledva som sa stihla prezliecť do pyžama a 9:02pm som už ležala a tuším že aj v okamihu spala (zobudila som sa až na druhý deň 9am).

Nedeľa:

Po tom ako som sa konečne po celom týždni vyspala som si stihla pred odchodom spraviť nejaké úlohy do školy a o 1pm som už bola nastúpená pred dobrovoľníckym stanom. Posledný deň festivalu bol aspoň pre našu prednáškovú sekciu slabší a dôležité bolo akurát všetko upratať a pobaliť. Musím inak uznať, že čo sa týka organizácie a vybavenia (napriek tomu, že sa festival odohrával v stanoch, tak tam mali eletrické rúky, chladničky, umývačky riadu…), tak všetko klapalo dokonale a bola radosť sledovať toľkých ľudí spolupracovať.

Babám, s ktorými som počas tých dvoch úžasných dní pracovala, som sľúbila, že takto o rok už budem s nimi hovoriť po dánsky, tak mi držte palce, nech mi to vyjde. Možno som sa trochu unáhlila s týmto prehlásením, lebo až včera som totiž mala prvú hodinu dánštiny a po troch hodinách snaženia sa vysloviť pár viet ma bolela hlava ešte ďalších päť hodín, takže to nebude žiadna sranda, ale nevzdám sa!

Všetky fotky z festivalu nájdete na FB skupine postcardfromdenmark.

Dočítania! :)

Obrázok blogu
Barbara Brišová

Barbara Brišová

Bloger 
  • Počet článkov:  33
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Kto som a čo robím prezradia moje články :) Zoznam autorových rubrík:  DánskoZdravý životný štýlCestovanieFilmové recenzieKnižné recenzieDuševná očistaNezaraditeľné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu